Ogłoszenie


#1 2015-08-28 14:17:10

Mistrz Gry

Udasj Kahd

Mafia XIX

Tao Shinsei napisał:

,,Kto wspiął się na palce, nie może stać. Kto robi wielkie kroki, nie może chodzić. Kto sam siebie wystawia na światło, nie błyszczy. Kto sam siebie wychwala, nie zdobędzie sławy. Kto napada, nie osiąga sukcesu. Kto sam siebie wywyższa, nie może być starszym w wiosce. Wobec Tao, wszystko to nazywa się zbędnym pragnieniem i bezużytecznym postępowaniem. Takich nienawidzą wszystkie istoty. Jest jednak od tych zasad wyjątek, a jest nim wasz cudowny MG, w który nie musi wystawiać się na słońce by błyszczeć, lecz w promieniach którego owo słońce błyszczy."

http://s10.ifotos.pl/img/633-78-im_sphqprx.png



Słowniczek:

Spoiler:


Kyuden - Pałac
Bushi - Wojownik
Shugenja - Kapłan/Mag

Witam was moi kochani niekochani w kolejnej odsłonie forumowej mafii!


Tak jak uprzedzałem, ta edycja odbędzie się w klimatach samurajskich a dokładnie w świecie Legendy pięciu kręgów. Jednak jako, że klasycznych nudnych wstępów ani mi się nie chce pisać ani wam czytać postanowiłem z grubej rury wyłożyć wam co wiecie. A mianowicie każdy z ws jest Samurajem z kasty Bushi, chodzi o tych gości co biegają z katanami i tną kogo ich pan im rozkaże. W tym oto pałacu - Kyuden Aishimasu ma tej zimy odbyć się tzw. Zimowy Dwór, czyli zjazd wszystkich liczących się osób w okolicy (a często i znacznie dalej) którzy na czas w którym ziemie zawalił śnieg, a zawala ją bardzo szybko i bardzo mocno zbierają się w kupę i dyskutują o polityce roku przyszłego. Jesteście przedstawicielami swoich panów którzy przybyli do tego Pałacu przed czasem i których zadaniem jest dopilnować by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Szczególnie ważne jest by zachować w pełnym zdrowiu gospodarza tegorocznego Zimowego Dworu, pana Otomo Judaię.
     Znaczy się, miał być pełen życia i zdrowia ale tak jakoś wyszło, że zszedł. Po śmierci swojego już wiekowego ojca funkcję gospodarza przejął jego pierworodny i jedyny syn, pan Otomo Moruzagi który teraz musi dojść do tego, kto odebrał życie jego ojcu. Wszak Shinsei powiada, że nikt nie może żyć prawdziwie, do póki po świecie chodzi morderca jego ojca. No ale jest z nim mały problem, jest kompletną życiową porażką, sam nigdy do tego nie dojdzie, sam nigdy nie podejmie żadnej decyzji, dlatego wymyślił, że będzie każdego się pytać o zdanie i co dziennie odbierać życie jednemu z tubylców. Jeszcze pytanie skąd wiedzieć, kto jest winny? Może stąd, że tym razem nikt nie zaprosił przedstawicieli Klanu Skorpiona a tylko oni mogliby się uciec do takiej podłości? Ich agenci muszą być wśród nas!


Tzw. MIASTO, to czyli ci dobrzy, nie mający nic wspólnego z zamachami.
Klan Skorpiona w tej edycji pełni rolę MAFII normalnie pominąłbym opisy, ale są tu ludzie którzy grali w mafię na innych zasadach oraz tacy którzy nie grali w nią w ogóle.
A teraz to co tygryski lubią najbardziej, MECHANIKA:

MIASTO: #00FF00


- SENSOR - niektórym znany jako detektyw, gracz któremu przypadła ta rola po każdej fazie dnia wysyła do MG, czyli mnie informację którą osobę chcę ,,sprawdzić". Informacją zwrotną będzie pełna przynależność danej osoby a więc nie tylko jej frakcja ale też umiejętność, o ile jakąś posiada.

- KAPŁAN - niektórym znany jako Ksiądz, człowiek ten każdej nocy wybiera jedną osobę którą chce chronić, jeżeli MAFIA obierze tą osobę za cel swojego nocnego zabójstwa, to nic im z tego nie wyjdzie. Bronienie samego siebie jest nielegalne.

- BLOKER - umiejętność ta pozwala pozbawić wybranego gracza możliwości użycia jego specjalnej zdolności. Jeżeli zablokowany zostanie Sensor, to niczego się nie dowie, jeżeli mafioz wykonujący zabójstwo, to nikt nie umrze, i tak dalej i tak dalej.

- RABIN - każdej nocy może zadać MG jedno pytanie na które ten MUSI odpowiedzieć szczerze. Pytanie musi być jednak tak skonstruowane, by jedyną odpowiedzą  na nie było TAK lub NIE.

- KÓŁKO RÓŻAŃCOWE - Dwie osoby które znają nawzajem swoją miastową przynależność i mogą się potajemnie komunikować.

- KING AFRICA - ta postać nie ma żadnej umiejki, ale kiedy zginie zarzucę tę piosenkę: https://youtu.be/QlPS16NeBO0


MAFIA: #FF0000


- BLOKER - bloker namber tu.

MAFIA ma obowiązek wskazać swojego członka, który będzie wykonawcą zabójstwa.


Kilka zasad dotyczących samej rozgrywki:
- Obowiązuje następujący system kar; ostrzeżenia (upomnienia/warny) i wykluczenie z rozgrywki (modkill), zebranie trzech ostrzeżeń karane jest wykluczeniem.
- Edycja posta dozwolona jest tylko do trzech minut po jego opublikowaniu, nie oszukacie mnie, nie wiem jak zwykły użytkownik jako administrator znam moment ostatniej edycji. Karą za złamanie tej zasady jest ostrzeżenie (aczkolwiek jestem wyrozumiały jeżeli ktoś przekroczy czas o np. kilka sekund)
- Zabronione jest pokazywanie jakichkolwiek zrzutów ekranu z prywatnymi wiadomościami ode mnie, za złamanie tej zasady jest się wykluczonym z rozgrywki.
- Zabroniona jest jakakolwiek potajemna komunikacja, chyba, że jest się członkiem grupy mającej do tego prawo. (mafia, kółko różańcowe) karą za złamanie tego punktu jest wykluczenie z rozgrywki.
- Zabronione jest prowadzenie jakichkolwiek zobowiązujących rozmów na czacie. Karane ostrzeżeniem.
- Zabronione jest tzw. lurkowanie, czyli mizerne udzielanie się. Osoba która nie napisze ani jednego posta od początku gry lub w ciągu 48 godzin od napisania ostatniego (z pominięciem fazy nocy) karana jest ostrzeżeniem.
- Co nie jest zakazane to jest dozwolone

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



No to przyszła pora na specjalne smaczki tej edycji

     1. Pojedynki!

Każdemu z graczy przypisana została liczba, otrzymaliście ją w swoich wiadomościach wraz z umiejką i frakcją. Liczba ta ma znaczenie! Każdy tu obecny jest wojownikiem a liczba ta reprezentuje wasze miejsce w hierarchii siły, im mniejsza tym lepiej dla was. Każdy gracz w dowolnym momencie fazy dnia ma prawo wyzwać innego z graczy na pojedynek. Takie starcie zawsze odbywa się zaraz po linczu, ale przed fazą nocy i zawsze zakończy się zwycięstwem lepszego wojownika, a więc posiadającego mniejszy numer. Przynależność, miejsce w hierarchii siły oraz ewentualne specjalne umiejętności przegranego są ujawnione. Oczywiście przegrany umiera.
Każdy z graczy ma pełne prawo odmówić przyjęcia wyzwania, nie odbywa się to jednak bez konsekwencji. Osoba która nie stanęła do walki pozbawiona jest prawa głosu w trakcie najbliższego linczu, nikogo bowiem nie obchodzi zdanie tchórza. Przyjmuje się, że jeżeli gracz któremu zostało postawione wyzwanie nie da jasnej komendy ,,Przyjmuję" lub ,,Odrzucam" do końca fazy dnia, w której to wyzwanie padło, to je odrzucił. Każdy gracz ma prawo w ciągu jednej fazy dnia stoczy maksymalnie jeden pojedynek, a więc jeżeli gracz A chciał wyzwać  B i C musi pierw zażądać satysfakcji od jednego z nich, a jeśliby ten odmówił, dopiero wtedy A może rzucić wyzwanie kolejnemu. Ogółem, jakbyście się nie wyzywali, do pojedynków do których ma dojść, dojdzie, a po aktualnej z ich punktu widzenia fazie dnia się zeruje.

     2. Testament
Każdy samuraj na łożu śmierci musi wygłosić haiku, cóż to jest? To wam powie ciocia Wikipedia: https://pl.wikipedia.org/wiki/Haiku
Chodzi o formę 5-7-5, każdy gracz już po swojej śmierci ma prawo napisać jeszcze jeden post, który zawiera właśnie jego testamentalne haiku. Jedynym warunkiem poza trzymaniem się ilości sylab jest używanie zwykłych słów języka polskiego, nie może być tak, że po swojej śmierci sensor pisze pierwszą sylabę czyjegoś nicku potem pierwszą jego roki i tak z każdym kogo sprawdził. Pamiętajcie, Haiku to wasz testament, gdy już będziecie umierać, bez względu na to czy przez lincz, nocne zabójstwo czy w pojedynku, pamiętajcie o tym.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Lista uczestników: Podana tu kolejność jest alfabetyczna i najprawdopodobniej inna niż hierarchia siły.

1.    Akodo Masamune
2.    Asahina Shizue
3.    Asako Kyoko - Bloker - Zginęła dnia drugiego
4.    Doji Ginko
5.    Kasuga Kintoki
6.    Kitsuki Shigeharu - Kółko Różańcowe - Modkilnięty drugiej nocy
7.    Kuni Kazuo Kakita Yoshiko Yasuki Fumiko - King Africa - Zlinczowana dnia trzeciego
8.    Matsu Saori Ikoma Akebono
9.    Otaku Rikyu - Rabin - Zmarła pierwszej nocy
10.  Shiba Kei
11.  Shinjo Hanako

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Na ten moment przyjmujemy, że pierwszy lincz odbędzie się w Niedzielę, 6 września o godzinie 20:00, wszelkie zastrzeżenia co do daty i godziny proszę mi zgłaszać póki czas!



MIŁEJ GRY!
MIASTO MA WYGRAĆ!!!11!11!!11ONEONE


2.09.2016 - Dzień w którym zatrzymało się forum ~ Yoshi

Offline

 

#2 2015-09-01 00:01:21

Kasuga Kintoki

Gość

Re: Mafia XIX

To już się zaczęło?

Jak czytałem pierwszy raz mechanizm pojedynków, to byłem pod wrażeniem, że to tylko odsłania rolę, a nie od razu zabija. Nie mogę teraz stwierdzić, że jest to pozytywny element gry, ale może ktoś ma inne zdanie.

 

#3 2015-09-01 00:06:49

Mistrz Gry

Udasj Kahd

Re: Mafia XIX

Emm, to chyba oczywiste, że przegrany w pojedynku umiera, przynajmniej ja to za oczywiste uznałem.


2.09.2016 - Dzień w którym zatrzymało się forum ~ Yoshi

Offline

 

#4 2015-09-01 00:08:54

Kasuga Kintoki

Gość

Re: Mafia XIX

Tak, teraz to oczywiste. Po prostu wcześniej uznałem za przesadzone, by każdy mógł (się) zabić i się nie wczytywałem.

 

#5 2015-09-01 01:08:48

Asahina Shizue

Gość

Re: Mafia XIX

Kintoki napisał:

Nie mogę teraz stwierdzić, że jest to pozytywny element gry, ale może ktoś ma inne zdanie.

Na pewno bardzo ryzykowny. Jednak przypuszczając, że hierarchia wygląda tak, że najwyższa wartość to 1, a najniższa to 11 (bazując na liczbie graczy), to gracz z 1 może w ciemno się z kimś pojedynkować i po prostu wybijać innych samurajów albo odbierać im prawo głosu w linczu. Dlatego też pozostało nam mieć nadzieję, że w mafii znajdują się raczej te najwyższe liczby, bo jeżeli ktoś z czerwonych ma niski numer to mogą to bezwzględnie wykorzystywać. W każdym bądź razie jakoś nie wydaję mi się, żeby ta opcja była pomocna miastu.

 

#6 2015-09-01 08:27:59

Akodo Masamune

Gość

Re: Mafia XIX

Kasuga Kintoki napisał:

Jak czytałem pierwszy raz mechanizm pojedynków, to byłem pod wrażeniem, że to tylko odsłania rolę, a nie od razu zabija. Nie mogę teraz stwierdzić, że jest to pozytywny element gry, ale może ktoś ma inne zdanie.

Jest to raczej ostania deska ratunku, kiedy miasto ma nie wielką szansę na wygraną, a w jakimś tam stopniu wiadomo kto mógłby w mafii siedzieć. Na początku ten mechanizm nie jest przydatny, bo jest zbyt dużo nie wiadomych, a odbieranie głosu w linczu w takich momentach nie jest dobrym pomysłem. Dlatego moim zdaniem ta mechanika bardziej pomaga mafii niż miastu, ponieważ mafia się zna i wiedzą kogo mogą atakować, bądź tez pozbawiać głosu w linczu.

Asahina Shizue napisał:

Na pewno bardzo ryzykowny. Jednak przypuszczając, że hierarchia wygląda tak, że najwyższa wartość to 1, a najniższa to 11 (bazując na liczbie graczy), to gracz z 1 może w ciemno się z kimś pojedynkować i po prostu wybijać innych samurajów albo odbierać im prawo głosu w linczu. Dlatego też pozostało nam mieć nadzieję, że w mafii znajdują się raczej te najwyższe liczby, bo jeżeli ktoś z czerwonych ma niski numer to mogą to bezwzględnie wykorzystywać. W każdym bądź razie jakoś nie wydaję mi się, żeby ta opcja była pomocna miastu.

Zgadzam się, to w żaden sposób nie pomoże miastu, jak gracze z wysoką wartością siły zaczną każdego atakować to:
a) większa szansa, że zabiją zielonych, a nie czerwonych (biorąc pod uwagę, że więcej jest graczy miastowych niż mafijnych)
b) zbyt dużo ilość osób nie będzie mogła głosować w linczu, przez co ułatwimy sprawę mafii do nie doprowadzenia do niego, bądź pomożemy im doprowadzić do zabicia miastowego.

 

#7 2015-09-01 10:12:22

Mistrz Gry

Udasj Kahd

Re: Mafia XIX

PS! Bo widzę, że zapomniałem o tym wspomnieć!
Na tym forum niestety małpka nie działa, tla tego jakby ktoś chciał oddawać głosy w nakamowym stylu musiałby włazić komuś w profil i kopiować linka. Ale to chyba za wiele roboty, dlatego oficjalnie do głosowania rezerwuję teraz kolor niebieski! #0000FF
Przykadowy głos: Głos


2.09.2016 - Dzień w którym zatrzymało się forum ~ Yoshi

Offline

 

#8 2015-09-01 13:38:08

Mistrz Gry

Udasj Kahd

Re: Mafia XIX

PS2! Jeszcze coś!
Zauważyłem mały mechaniczny zgrzyt; napisałem wcześniej, że pojedynki są równolegle do głosowania.
Ale co jeżeli pojedynkować ma się osoba na którą idzie lincz?

No to teraz poprawiam następująca jest kolejność:
Lincz, po nim pojedynki, po nich następuje dopiero faza nocy.


2.09.2016 - Dzień w którym zatrzymało się forum ~ Yoshi

Offline

 

#9 2015-09-01 15:43:46

Shiba Kei

Gość

Re: Mafia XIX

Myślałem, że po piętnastu godzinach gry, będę musiał kilka stron nadrabiać, a tu taka niespodzianka. Mam nadzieję, że to z powodu rozpoczęcia roku szkolnego, a nie zapowiedź gry, którą zawładną lurki :/

Asahina Shizue napisał:

Jednak przypuszczając, że hierarchia wygląda tak, że najwyższa wartość to 1, a najniższa to 11 (bazując na liczbie graczy), to gracz z 1 może w ciemno się z kimś pojedynkować i po prostu wybijać innych samurajów albo odbierać im prawo głosu w linczu. Dlatego też pozostało nam mieć nadzieję, że w mafii znajdują się raczej te najwyższe liczby, bo jeżeli ktoś z czerwonych ma niski numer to mogą to bezwzględnie wykorzystywać. W każdym bądź razie jakoś nie wydaję mi się, żeby ta opcja była pomocna miastu.

Gdy przeczytałem o pojedynkach po raz pierwszy, zastanawiałem się, czy faktycznie wartości należą do przedziału liczb od 1 do 11. Przeszło mi przez myśl, że może Mistrz Gry przyporządkował jeden numer kilku osobom. Teraz nie jestem już tej opcji tak do końca pewien, bo co byłoby w przypadku remisu? Tak czy inaczej, generalnie zgadzam się z twoimi słowami - opcja ta raczej nie jest przydatna miastu, na pewno nie na początku gry.
W tym miejscu mam pytanie do Mistrza Gry. Czy liczby prezentujące miejsce w hierarchii przyporządkowywałeś losowo? Mam nadzieję, że nie ma problemu z zadaniem takiego pytania.

Hmm, dodam jeszcze, że podejrzewam, iż grono mafii zasilają trzy lub cztery osoby, choć chyba lepiej przyjąć, że cztery (tak zresztą mówi Wikipedia w przypadku 11 graczy.).

 

#10 2015-09-01 15:54:44

Mistrz Gry

Udasj Kahd

Re: Mafia XIX

Shiba Kei napisał:

W tym miejscu mam pytanie do Mistrza Gry. Czy liczby prezentujące miejsce w hierarchii przyporządkowywałeś losowo? Mam nadzieję, że nie ma problemu z zadaniem takiego pytania.

Żadnego problemu z tym pytaniem nie mam, liczby zostały wylosowane i nie ma identycznych, każdy jest unikalny.


2.09.2016 - Dzień w którym zatrzymało się forum ~ Yoshi

Offline

 

#11 2015-09-01 16:00:41

Doji Ginko

Wielki Zasłużony

Re: Mafia XIX

A dla mnie jest to ciekawa forma rozgrywki. Z jednej strony gramy 100% na ślepo, ale z drugiej jesteśmy zmuszeniu do dwukrotnego przemyślenia tego co piszemy. Pojedynki sprawiają, że gra może stać się w końcu emocjonująca.
Przyznam szczerze, że nie ważne już kto jaki ma numer, ale trzeba mieć jaja żeby wyzwać kogoś na pojedynek. A największe jaja musi mieć miastowy z numerem 1. Jeżeli on go oczywiście ma.
Oczywiście nie zgadzam się z Akodo i Asahina. Czerwony z jedynką to nie jest wcale taka wielka przewaga, przecież jak zacznie wyzywać na pojedynki na prawo i lewo, to zaraz go ludzie zaczną podejrzewać, więc używanie pojedynków musi raczej zachować jako ostateczność. Także nie bałbym się tego aż tak bardzo.
Gorzej jeżeli numer 1 ma właśnie miastowy, który za wiele z gry nie ogarnia. Z drugiej strony przecież do pojedynków wcale nie musi dojść, a konsekwencje nie przyjęcia go nie są dramatyczne, po prostu indywidualne ( kto jakiej wielkości ma jaja samurajskie)
Więc nie wiem skąd ta panika. Pojedynki to smaczek do gry, który wcale nie musi wejść w życie. Czyżby kompleks numerków?

Offline

 

#12 2015-09-01 17:38:07

Kitsuki Shigeharu

Gość

Re: Mafia XIX

Mam pytanie do MG: Co jeśli ktoś nie sprecyzuje czy przyjmuje czy odrzuca pojedynek? Czy wtedy wyzywający ma związane ręce i nie może wyzwać nikogo następnego w tym dniu?
Jeśli tak to jest to jedyna słuszna odpowiedź na szaleńca z numerem 1 który zacząłby wyzywać wszystkich po kolei - po prostu nie odpowiadać mu na jego wyzwanie.

Wiele osób poruszyło tutaj kwestię pojedynków, jednak według mnie jest jeszcze druga rzecz która wymaga przemyślenia i uzgodnienia: Kółko Różańcowe.

Jaką według was Kółko powinno przyjąć strategię? Z jednej strony mogą się ujawnić przez co miasto zyska niepodważalnych zielonych, ale z drugiej nie muszą tego robić dopóki nie są zagrożeni linczem.

Może powinni poczekać i ujawnić się dopiero drugiego dnia bądź w sytuacji kryzysowej?

Według mnie kółko różańcowe powinno ujawnić się bardzo późno, ponieważ ujawnieni zieloni bez umiejek z jednej strony będą celem dla zabójstw nocnych mafii (bo to pewni zieloni), a z drugiej nie będą chronieni przez kapłana ani targetowani przez blokera mafii (bo nie mają umiejek). Co o tym sądzicie?

 

#13 2015-09-01 18:24:01

Mistrz Gry

Udasj Kahd

Re: Mafia XIX

Kitsuki Shigeharó napisał:

Mam pytanie do MG: Co jeśli ktoś nie sprecyzuje czy przyjmuje czy odrzuca pojedynek? Czy wtedy wyzywający ma związane ręce i nie może wyzwać nikogo następnego w tym dniu?
Jeśli tak to jest to jedyna słuszna odpowiedź na szaleńca z numerem 1 który zacząłby wyzywać wszystkich po kolei - po prostu nie odpowiadać mu na jego wyzwanie.

Jak pisałem, kto nie sprecyzuje czy przyjmuje czy odrzuca ten odrzuca. Można rzucić kilka wyzwań w ciągu dnia ale stoczyć wolno maksymalnie jeden pojedynek, liczy się kolejność wyzywania.
Co jeżeli ktoś nawyzywa ludzi i pierwszy nie odpowie? W takiej sytuacji wyzwanie odrzuca, ale teoretycznie powinno przechodzić to na następnego. Ale to może spowodować precedens by pozbawić z połowę graczy głosu. No to przyjmijmy, że w takiej sytuacji wyzwania nie przechodzą dalej.
Nie mniej jednak jest to oczywista zachęta do lurczenia, dlatego na taką osobę (i tylko w takim wypadku, gdy wyzywający rzucił więcej niż jedno wyzwanie) nakładam kolejną karę, jest traktowany tak jakby był zablokowany, nie mogąc użyć swojej umiejki.

Od tej reguły jest jeden wyjątek; jeżeli ktoś odmówi wyzwania na chwilę przed końcem fazy dnia, wtedy jeżeli ktoś zwyczajnie nie zdążył się określić to jest traktowany tak jakby zwyczajnie wyzwanie odrzucił.

No i warto doprecyzować jak samo wyzwanie ma wyglądać, dlatego specjalnie do wyzwań nadaję teraz nowy kolorek, pomarańczowy: #FF9900
Przykładowe wyzwanie: Wyzywam samego siebie!

PS następuje zmiana daty linczu, dwóm osobom nie pasuje a jak się dziś okazało trzecią osobą jestem ja sam, zyskałem na ten dzień inne plany.
Nowa data: 5 Września, sobota, godzina 20:00


2.09.2016 - Dzień w którym zatrzymało się forum ~ Yoshi

Offline

 

#14 2015-09-01 18:41:25

Asako Kyoko

Gość

Re: Mafia XIX

Kitsuki Shigeharu napisał:

Wiele osób poruszyło tutaj kwestię pojedynków, jednak według mnie jest jeszcze druga rzecz która wymaga przemyślenia i uzgodnienia: Kółko Różańcowe.

Jaką według was Kółko powinno przyjąć strategię? Z jednej strony mogą się ujawnić przez co miasto zyska niepodważalnych zielonych, ale z drugiej nie muszą tego robić dopóki nie są zagrożeni linczem.

Może powinni poczekać i ujawnić się dopiero drugiego dnia bądź w sytuacji kryzysowej?

Według mnie kółko różańcowe powinno ujawnić się bardzo późno, ponieważ ujawnieni zieloni bez umiejek z jednej strony będą celem dla zabójstw nocnych mafii (bo to pewni zieloni), a z drugiej nie będą chronieni przez kapłana ani targetowani przez blokera mafii (bo nie mają umiejek). Co o tym sądzicie?

Wydaje mi się, że lekko przeceniasz rolę Kółka. Nawet, jeśli będą kogoś podejrzewać i przypuszczą na niego "zmasowany atak", nie mogą być pewni, że trafili dobrze. Dodatkowo mafii wystarczy zlikwidowanie jednego z nich, aby zrobić z drugiego zwykłego miastowego.
Ostatniego akapitu natomiast nie rozumiem - przecież będąc Kapłanem lepiej ratować pewnych zielonych nawet, jeśli nie mają umiejki (chociaż przecież Kółko podchodzi pod umiejkę, więc tym bardziej nie rozumiem), szczególnie, jeśli będą spodziewanym celem.

Co do samego pomysłu pojedynków, najbardziej ciekawi mnie, jak wypadło losowanie. Gdyby w mafii były same najniższe numerki i pierwszy dzień plus noc wypadłyby dla nich korzystnie, miasto byłoby skończone drugiego dnia (zakładając, że jest 4 mafiozów).
No i prędzej spodziewam się blefów od strony mafii, kiedy lincz nie będzie szedł po ich myślach, niż otwartego atakowania od "jedynki".

Interesującą postacią jest za to Rabin - dobrze wykorzystany ma możliwości jak sensor a nawet większe, jeśli tylko będzie potrafił dobrze zadawać pytania.

 

#15 2015-09-01 19:28:56

Asahina Shizue

Gość

Re: Mafia XIX

Kyoko napisał:

Interesującą postacią jest za to Rabin - dobrze wykorzystany ma możliwości jak sensor a nawet większe, jeśli tylko będzie potrafił dobrze zadawać pytania.

Rabin zawsze jest interesującą postacią, ale z drugiej strony bardzo niepewną. Niedoświadczony gracz -> błędnie zadane pytanie -> zły wniosek -> bałagan w mafii. Jednak z tego co wiem, to chyba każdy ma tu jakieś mafijne doświadczenia.

Shigeharu napisał:

Jaką według was Kółko powinno przyjąć strategię? Z jednej strony mogą się ujawnić przez co miasto zyska niepodważalnych zielonych, ale z drugiej nie muszą tego robić dopóki nie są zagrożeni linczem.

Nie rozumiem czemu w ogóle mieliby się oni ujawniać. Żeby powiedzieć mafii: "Jesteśmy w kółku, komunikujemy się, mamy bardzo silną umiejętność tylko, kiedy obaj żyjemy, ubijcie nas!"?  Albo czegoś nie zrozumiałam, albo to co napisałes nie ma sensu. Według mnie kółko powinno siedzieć cicho i współpracować tak, aby nie dać po sobie poznać tego, że współpracują. Przecież gdy mafia się domyśli kto jest w kółku to szybkie nocne zabójstwo, spowoduje że drugi stanie sie zwykłym zielonym.

A co do ruchu w mafii to rzeczywiście wygląda to póki co bardzo słabo. Może parę pytań trochę rozrusza towarzystwo?

Akodo Masamune, Doji Ginko, Asako Kyoko
Przypuśćmy, że jesteś w mieście. Jaka jest twoja strategia na grę?

Doji Ginko, Kasuga Kintoki, Kuni Kazuo, Otaku Rikyu, Shiba Kei
Jesteś w mafii. Jaka jest twoja strategia na grę?

Shinjo Hanako, Matsu Saori
Kto według was jest silniejszy, rabin czy sensor?

Kitsuki Shigeharu
Wolałbyś walczyć z jedną kaczką wielkości konia, czy stu końmi wielkości kaczki?

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ekipapowalentynkowa.pun.pl www.lgkm380.pun.pl www.woso.pun.pl www.garyoldmania.pun.pl www.ind.pun.pl